1 gru 2015

# ODWIEDZINY MINY NINY - III KONFERENCJA BLISKOŚCI W WARSZAWIE.

Dwa dni przed wyjazdem na konferencję zastanawiałam się po co właściwie tam jadę? Na pewno dlatego, że od wielu lat rozwijam się w tematyce rodzicielstwa w duchu bliskości. Ciągle się uczę, czytam i staram  aktywnie wprowadzać w życie idee wyczytane w książkach. Bliskość, więź, empatia, porozumienie bez przemocy to nie tylko słowa, ale mój sposób na życie. To przestrzenie w życiu człowieka o które codziennie dbam. Krok po kroku, uważnie, bez oceniania, ze spokojem i wyrozumiałością dla błędów swoich i innych ludzi.

Gotowi? START
Ciekawe wykłady, panele dyskusyjne, zaproszeni goście zawsze były mocną stroną Konferencji Bliskości. Są idealną szansą na nową wiedzę, poszerzenie horyzontów czy  utwierdzenie się w przekonaniu, że ścieżka którą dla siebie wybraliśmy jest właściwa. W tym roku zdania, które najmocniej trafiły do mojego serca to:

"Głowa jest okrągła, by zawsze móc zmienić swój sposób myślenia" - Monika Szczepanik (Świat Żyrafy) podczas panelu na temat Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia Bez Przemocy.

"Przeciwieństwem zamartwiania się, jest zaufanie" - Lawrence Cohen ( autor książek "Rodzicielstwo przez zabawę", "Nie strach się bać", "Siłowanki" )

Agnieszka Stein, Monika Szczepanik, Marta Sikorska, Małgorzata Stańczyk


Maria Ryll i Lawrence Cohen

Nie sposób opisać jak duże wrażenie wywarli na mnie zaproszeni goście. Kilkanaście zapisanych kartek, całe mnóstwo wykrzykników, sentencji do zapamiętania, dobrych rad do wprowadzenia w życie. To mój skarb, który odkryłam i zabrałam ze sobą do domu.

Jednak dla mnie głównym powodem dla którego raz w roku wsiadam w mój mały samochodzik i opuszczam Podlasie są LUDZIE, których tam spotykam. "Koleżanki z pracy" - redaktorki Kwartalnika Laktacyjnego, blogerzy - Róża Marzy, Zamotani, Matka Kofeina, Hafija, Miejskie-Wiejskie, autorytety w dziedzinach Rodzicielstwa Bliskości - Agnieszka Stein, Małgorzata Musiał, Monika Szczepanik, Marta Sikorska i oczywiście Lawrence Cohen. Codziennie czytani w książkach czy na ekranie komputera nagle stają przede mną, na wyciągnięcie ręki. Za każdym razem, zupełnie jak małe dziecko nie mogę się nadziwić, że oni istnieją naprawdę. Rozmowy przy kawie i ciastkach, podczas których słowa wzbogacone są spojrzeniami, gestami, dotykiem dłoni, czy przytuleniem dają dużo więcej radości i pozytywnej energii niż codzienny kontakt on line.


Szefostwo pierwsza klasa

Mój Człowiek - Zuzanna, która zabije mnie za to zdjęcie

Ola - Róża Marzy i "zamotana" Marta

mój człowiek w Łodzi - Justyna z Miejskie - Wiejskie

Przez dwa dni nad Bemowskim Centrum Kultury unosiła się wyjątkowa atmosfera bliskości. I właśnie z tego powodu warto było przemierzyć pół Polski, żeby choć przez chwilę poczuć moc drzemiącą w ludziach, który na Konferencje Bliskości przyjechali w jednym, wspólnym celu - żeby być razem w duchu bliskości.

Dziękuję i do zobaczenia za rok :)




6 komentarzy:

  1. <3
    a jeszcze nie zdążyłam Ci napisać, że w Hajnówce i Białowieży spędziłam mój miesiąc miodowy:) jechałam na KB żeby Ci o tym powiedzieć:) POjechaliśmy z psem, który na każdym kroku szczekał i był niespokojny bo w każdym pomieszczeniu na ścianie wisiała głowa żubra.... nezwykle stresujące dla miejskiego (wtedy) psa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musicie być wyjątkowymi amatorami lasu, żeby na miesiac miodowy wybrać to miejsce. Ale ja na urlop jeżdże do Łodzi, więc ... :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny i ciekawy event, częściej takie coś powinno się odbywac, czekam z niecierpliwością na kolejne wpisy, pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Matko z córką, Justyna, Ty jesteś Miejskie-Wiejskie? Jak mi teraz głupio, głupio, głupio, że nie skojarzyłam! Następnym razem nadrobię, obiecuję!

    Co do tekstu - ustawienie mnie w jednym rzędzie z Moniką, Agą i Martą, to niebagatelne wyróznienie. Dziękuję za nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję, bo to była naprawdę świetna rozmowa :)

      Usuń
  4. Chciałabym się wybrać ale dla mnie niestety za daleko, ale inicjatywa super!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...