4 wrz 2015

#ODWIEDZINY MINY NINY - PRZYSTANEK ŁÓDŹ

Przystanek drugi - Łódź. Miasto wielu wspomnień i niespełnionych marzeń. To tu przyszła na świat Dziewczynka, tu mieszkają jej dziadkowie, tu są moje przyjaciółki. Okazało się, że także w dalekiej Łodzi mieszkają osoby nam bliskie, które i nas obdarzają przychylnymi myślami.
Ostatnio odwiedziłyśmy to miasto trzy lata temu. Czy coś się zmieniło?

Wizytówka miasta wg. dzieciaków :)


Łódź się rozbudowuje. Miałam przeświadczenie, że skoro mieszkałam tam wiele lat, bez problemu trafię tam gdzie sobie zaplanowałam. Przecież znam to miasto, szczególnie centrum w którym toczyło się moje ówczesne życie. Jak bardzo się pomyliłam świadczyć może fakt, że  z Dworca Kaliskiego na Piotrkowską przedostałam się taksówką. Kiedy z pociągu przeszłyśmy na przystanek okazało się, że tramwaje nie kursują a autobusy jadą zupełnie nie znaną mi trasą. Jakie to szczęście, że taksówki nadal są w Łodzi niezbyt drogie. Jednakże trasa, jaką jechałyśmy zdumiała mnie bardzo, gdyż kluczyłyśmy i jechałyśmy dosyć długo. A to za sprawą przebudowy centralnej ulicy miasta - Piłsudskiego. Na skrzyżowaniu z Piotrkowską samochody nie pojadą już górą, ale właśnie budowanym tunelem. Ma to odciążyć skrzyżowanie i ułatwić przeprawę pieszym. Nad ich głowami powstaje niezwykła budowla, która nam osobiście kojarzy się z lodowym pałacem królowej Elzy (nie wie o czym pisze ten, kto nie ma pod dachem kilkulatki). 


Pałac Elzy
Rękodzieło na Piotrkowskiej
"Mamo, co sprzedają w tym kiosku?"
Żałuję, ze nie miałam czasu przyjrzeć się przebudowie Dworca Fabrycznego, która rozpoczęła się tuż przed moim powrotem na Podlasie. Łódzkie ptaszki doniosły mi, że kiedy przyjadę za rok będę tam mogła z moją Dziewczynką uczestniczyć w wielu wydarzeniach kulturalnych.Tuż obok samego dworca, na terenach byłej elektrowni powstaje EC1 Miasto Kultury. 


Łódź się rozwija. Oprócz EC1, gdzie już dziś możecie wybrać się do planetarium powstało w Łodzi jeszcze jedno wyjątkowe miejsce - OFF Piotrkowska. Jest to centrum kulturalno - rozrywkowe na powierzchni dawnej fabryki bawełny Franciszka Ramischa przy Piotrkowskiej 138/140. Na jego powierzchni funkcjonuje m.in. tak lubiany przeze mnie sklep Pan tu nie stał. Pamiętam dobrze kiedy to ponad sześć lat temu odwiedzałam ich w willi na Jaracza. Nigdy nie zapomnę jak właścicielka sklepu podczas jednego ze swapów za mój niezbyt ulubiony przeze mnie sweter podarowała mojej córce kilka książeczek dla dzieci. Ma je do dzisiaj :) 

W sobotę odwiedziłyśmy ich na OFF-ie. Właścicieli nie było, ale koszulki i książki tak. Cieszę się, że niektóre miejsca pomimo zmiany miejsca się nie zmieniają. W sąsiedztwie funkcjonuje wiele innych sklepów m.in. z ofertą młodych polskich projektantów, barber shop, knajpki, kafejki i śniadaniowy trag w sobotę. Miałam przyjemność dotknąć i spróbować kosmetyków Zielonego Laboratorium do których w internecie wzdycham od jakiegoś czasu. Miejsce dla siebie odnaleźli tam muzycy, projektanci i architekci, powstały sale prób i pracownie projektantów mody. Jeśli lubicie hipsterski klimat dużych miast, poczujecie się tam jak u siebie.

Sklep Pan tu nie stał okiem rozentuzjazmowanej Dziewczynki, stad lekkie poruszenie zdjęcia :)
 Jest jeszcze jedno miejsce, tym razem spokojniejsze i bardziej przytulne, które szczególnie polecamy dla rodzin z małymi dziećmi. To sklepo - kawiarnia Tubajka, której budynek wraz z otaczającym ją terenem rekracyjnym odnajdziecie pośród zieleni Parku Źródliska. Rodzinna atmosfera, przepyszna kawa, tuż obok wózek ze znakomitymi ręcznie ukręconymi lodami ( polecam te o smaku czarnego bzu - poezja) i leżaki. Czegóż to latem chcieć więcej. Dzieciaki mają do wyboru genialny "fikoland" wewnątrz budynku lub cały park na zewnątrz. Wielu łodzian zagląda tu ze swoimi własnymi kocykami piknikowymi i zostają na prawie cały dzień. Jeśli jesteście na miejscu koniecznie zajrzyjcie na ich stroną, bo tam ciągle coś się dzieje - tubajka.

Jesienne wejście do Tubajki
Wózek z przepysznymi lodami obok Tubajki
Minął już tydzień od naszego powrotu, a my wciąż jeszcze opowiadamy, wspominamy i oglądamy zdjęcia. Dzięki miejskie-wiejskie za rok zabierzemy ze sobą małego pomocnika - Niemapę. Dzięki kochani <3

#niemapa Łodzi

ps. wszystkie zdjęcia zrobiła Dziewczynka :)

ps2. Jeśli mieszkacie w Łodzi lub bywacie tam często podzielcie się sowimi ulubionymi miejscami, ulicami i parkami. Nie zatrzymujcie cennych informacji dla siebie :)


2 komentarze:

  1. Ale fajne te Twoje zdjęcia. Zwłaszcza miś uszatek wygląda ciekawie. Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super recenzja pięknego miasta.Tym jak piszesz i co piszesz zachęciłaś mnie do podróży.Dziękuję!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...