19 sie 2015

"CO W TRAWIE PISZCZY?", CZYLI SUBIEKTYWNY PRZEWODNIK PO PODLASIU DLA CAŁEJ RODZINY

Usłyszałam ostatnio od jednej mojej dobrej duszy, że skoro dużo podróżuję z moją Dziewczynką to może mogłabym czasem polecić jakieś fajne miejsca dla rodzin z dzieciakami? Bardzo chętnie. A szczególnie chciałabym skupić się na Podlasiu. Tak wiele się tutaj dzieje. 

fotografia wykonana przez matkę kilkulatki


W niedzielę, 2 sierpnia jak co roku odwiedził naszą miejscowość Międzynarodowy Festiwal Teatralny. Bardzo na niego czekaliśmy, a Dziewczynka już na początku wakacji pytała: "kiedy przyjedzie ten teatr na schodach mamo?". WERTEP, bo tak brzmi jego nazwa swoją formę zaczerpnął z tradycji teatrów wędrownych. Grupa artystów z Polski i zagranicy kładzie sobie za cel codziennie być w innym miejscu i dawać radość miejscowej ludności. I wierzcie mi, pomimo że na trasie festiwalu nie ma wielkich miast, co roku czekają na nich tłumy przyjaciół teatru. Do których i nas zaliczam.

repertuar
Dzień teatru w Hajnówce rozpoczął się o 14.oo przedstawieniem dla dzieci pt. "Krawiec Niteczka" Teatru "Malutki". O 15.oo obejrzeliśmy muzyczno-lalkarską opowieść Teatru "I co było dalej" utrzymaną w klimacie dawnych bajek z cyklu "Poczytaj mi mamo". Żeby nieco się rozbudzić i nabrać ochoty na więcej magicznych opowieści pomiędzy spektaklami dziciaki dosłownie tonęły w pianie z baniek. Atrakcję pt. "Impresje z baniek mydlanych" zapewnił dzieciakom Sztuka Tworzenia. O godzinie 16.oo usieliśmy na kocu, żeby obejrzeć przezabawną scenkę z przygotowań do koncertu symfonicznego w wykonaniu dwóch włoskich komików - Teatr Studium Actoris. Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy tego dnia była "Wypożyczalnia Eksponatów Niepewnych" Teatru Plan. Spektakl pełen dziwnych przedmiotów i muzyki zauroczył nas na chwilę i zahipnotyzował. Żal było wychodzić szczególnie, że wieczorny program skierowany był głównie do widowni dorosłej i mogłabym znaleźć też coś tylko dla siebie. 

Teatr Studium Actoris

Teatr "I co było dalej?"

"Wypożyczalnia Eksponatów Niepewnych"

Niepewny Eksponat
Całkiem pewne bańki mydlane

Wertep odwiedza wiele podlaskich wsi i miasteczek - Narewka, Orla, Kleszczele, Policzna, Narew, ale to Hajnówka jest zawsze jej miastem finałowym. Co roku kusi mnie, żeby odwiedzić również inne miejsca i zaczerpnąć z festiwalu jeszcze więcej. Mam nadzieję, że mój plan powiedzie się już za rok. I znowu nie mogę doczekać się lata :)

2 komentarze:

  1. Bardzo fajne przedstawienie było, dla dzieci idealne można z rodziną na takie spektakle chodzić

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziwne jak ja byłam to akurat nic się nie działo mieli jakiś przestój pogoda świetna naprawdę była a żadnych imprez w mieście

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...