9 lut 2015

HAMAKOWE LOVE



Od ponad dwóch lat jestem Instruktorem noszenia w chustach Szkoły ClauWi. Od dwóch lat w naszym domu zamieszkała nowa lalka, którą bawi się tylko mamusia oraz kilka chust, które zazwyczaj leżą sobie grzecznie złożone w skrzyni i czekają na przyjazne wiatry. A to wiatr nadleci od ludzi, którzy po narodzinach potomka odnajdują w sobie potrzebę żeby nosić.Dla dziecka to przecież "samo zdrowie" i jeden z fundamentów Rodzicielstwa Bliskości, albo zwyczajnie im ręce odpadają od ciągłego lulania maleństwa. Innym razem natomiast moja Dziewczynka wymyśla sobie hamak w środku "zimy" i weź ty człowieku coś wymyśl, jeśli nie masz oranżerii. Co robisz? A no sięgasz po chustę, owijasz nią stół z dołu do góry, zawiązujesz "chustowy węzeł" i już - mamy w pokoju hamak.


Dziewczynka, jak już na jej wiek przystało, lubi mieć swoje schowki i skrytki. Spakowane nie wiadomo po co plecaki i płócienne torby, walizkę książek, pudełko gumek i spinek do włosów, choć jej włosków ze względu na długość związać się nie da i dwa portfele. Plecak z lalkami, walizkę z książkami ... Własne sprawy i  "tylko jej" miejsca na planie naszego domu, znalazły teraz czas, żeby pojawić się w jej i moim życiu. Ona tego potrzebuje, ja to akceptuję. 


Powstał hamak i Dziewczynka w nim zamieszkała. Udaje, ze w nim drzemie i na prawdę próbuje powoli sama czytać książki. W takim "ukrytym" miejscu czuje się zapewne bardzo bezpiecznie, choć troszkę ciasno jak twierdzi. Tam może się bez liku razy pomylić w czytaniu, zamyślić się nad swoimi sześcioletnimi sprawami i bezkarnie wydawać mi polecenia ( bo przecież Ona leży w hamaku, a tak trudno się z niego wstaje :) 





Mam wrażenie, ze otulenie materiałem i lekki półmrok pozwalają jej się wyciszyć i w bezpiecznie, bo nadal blisko mamy i we własnym pokoju, pobyć w samotności.
Był smutek na twarzy dziecka kiedy w piątek rozwiązałam węzeł i zabrałam chustę na konsultację. Ale jutro hamak wraca pod stół. Obiecuję i żałuję, że sama się w nim nie mieszczę :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...