10 sty 2015

NO TO W KOŃCU KIM JEST TA DOULA ?

"Od kiedy zostałam mamą ...". Często słyszymy lub czytamy takie zdanie z ust młodych kobiet. Narodziny dziecka to często dla nich nowy początek. Czasem jest to związane z pracą ( nie mogą lub nie chcą do niej wrócić po urlopie macierzyńskim ), innym razem ze zmianą stylu życia ( już nie jesteśmy tak atrakcyjni towarzysko, a poza tym z dzieckiem wybieramy inne miejsca spotkań ). Bardzo często narodziny dziecka wyzwalają w nas nieodkrytą wcześniej potrzebę i siłę, aby wprowadzić "nowe". Mamy wyruszają na poszukiwanie własnej ścieżki ...

fot. www.momjeanz.com


Ze mą było podobnie. Już na zajęciach szkoły rodzenia poczułam, że spotkania z innymi rodzicami, rozmowy, wymiana doświadczeń, samo bycie w grupie sprawia mi dużo satysfakcji i przyjemności. Że chciałabym stanąć po drugiej stronie, zamienić się miejscami z prowadzącą. Poczułam, że jak nie teraz to nigdy i wyruszyłam we własną podróż, która trwa do dziś.

Pierwszym krokiem na mojej nowej ścieżce był kurs w Fundacji Rodzić po Ludzku - Instruktor aktywnej szkoły rodzenia. Nabrałam apetytu i zapragnęłam więcej. Kolejnym było szkolenie na doradcę noszenia w chustach Szkoły ClauWi. Siłą wiatru w sercu ukończyłam szkolenie na Doulę. Jestem przekona, że większość z was wie, kim jest Doula. Dla niewtajemniczonych wyjaśnię pokrótce, że jest to kobieta towarzysząca rodzicom przy porodzie. Doula wspiera, słucha i odpowiada, służy i pomaga. Przed, w trakcie i po porodzie otacza opieka całą rodzinę - mamę, dziecko, ale także i tatę. 

Dziś z dumą i wzruszeniem przeczytałam wiadomość o tym, ze oficjalnie wpisano Doulę do rejestru zawodów. Mam nadzieję, że już nikt na sali porodowej nie powie doulom: "Kim Pani jest?" lub "To co Pani robi to nie jest zawód". Moi drodzy, kochane siostry - Doule, od 1 stycznia Doula to zawód ( a dla mnie również ogromna satysfakcja ).

Głodnych szczegółów zapraszam na oficjalną stronę Stowarzyszenia Doula w Polsce.


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...