29 wrz 2014

NOCNE BAZGRANIE, CZYLI Z PAMIĘTNIKA MATKI BLOGERKI

Najfajniejsze teksty na bloga przychodzą do mnie nocą. Kiedy już zgaszę "sówkową" lampkę nad łóżkiem Dziewczynki i wsunę się pod kołdrę moja ukołysana na poduszce głowa produkuje niestworzone historie. Całe zdania przepływają mi pod powiekami. Tyle rzeczy chciałabym Wam opowiedzieć, o tylu porozmawiać ...

Kurka blaszka. Dlaczego właśnie wtedy???
Przecież za Chiny ludowe nie zapamiętam tego do rana. 

I wtedy właśnie na ostatnim przebłysku świadomości dokonuję selekcji. Czy naprawdę mam coś ważnego do przekazania? Czy Was to zainteresuje? Czy będziecie chcieli to przeczytać?

Przecież to, o czym piszę to tylko moje życie, myśli, słowa. Cóż znaczą wobec wieczności? ... 





Kiedy temat i cała opowieść wydadzą mi się błahe , lądują w szufladzie z napisem " na wieczne nigdy". Gdy jednak historia nie daje mi zamknąć oka, wstaję. W ciemnościach domu docieram do kuchni, włączam taką ilość światła, żebym mogła zobaczyć co piszę. Biorę kartkę, najczęściej z bloku rysunkowego dziewczynki, długopis i piszę. 
Nie włączam komputera, bo boję się że myśli zebrane uciekną z głowy zanim Windows zaśpiewa. Piszę odręcznie, bo też lubię. Mam wtedy poczucie, poczucie, ze moje słowa stają się bardziej wartościowe. Że oprócz samego przekazu jest w nich jeszcze siła moich rąk. Tak, kosztuje mnie to troszkę wysiłku, bo moje palce odzwyczaiły się od pisania. Czyż to nie okropne?
Na co dzień nie pisze wypracowań ani listów. Ewentualnie kreślę szybkie notatki w zeszycie. Zawsze mam przy sobie notatnik i już cały jest zabazgrany. dużo szybciej jest mi go wyciągnąć z torebki, niż "odpalić" odpowiednią super aplikację na smartphonie.

Poza tym, uwielbiam pasjami zapach papieru i tuszu.. Lubię pisać drukowanymi literami i patrzeć jak małe znaczki zapełniają biel kartki.

Sprawia mi przyjemność pisanie z myślą o Was, moich czytelnikach. Robię czasem małą przerwę ( ... ) jak teraz, żeby skierować do was swoją myśl i podziękować, ze Wam się chce. Czytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...