18 sie 2014

BAJKI Z MOJEGO DZIECIŃSTWA KTÓRE POLUBIŁA TAKŻE DZIEWCZYNKA

Nie jestem fanką oglądania telewizji. Wolę kino. Moje dziecko również. Ale że u nas w miasteczku nie ma, więc... Poza tym ustalmy. Codziennie do kina się nie chodzi, prawda?

Kanały telewizyjne dla dzieciaków kojarzą mi się głównie z hałasem, szybko zmieniającymi się obrazkami, krzykliwymi kolorami i z dzieckiem z otwartą buzią. Jakoś odnoszę wrażenie, ze gdy Dziewczynka ogląda takie bajki przestaje myśleć. 

Zatem bardzo się cieszę, że w naszej kablówce  pojawiło się TVP ABC.

Tak jest, moja Dziewczynka zasiada przed telewizorem. I to z przyjemnością. Lubi bajki i ogląda, a ja jej na to pozwalam. Czas spędzony na oglądaniu telewizji to około 45 minut dziennie w rytmie przedszkolnym. W weekendy około 1,5 godziny. Wyspowiadałam się, więc możemy wrócić do tematu :)

TVP ABC, to kanał telewizyjny skierowany do najmłodszych widzów i produkowany przez państwową TVP. Ich motto, to bajki z przeszłości. Głównie. 
Mając wcześniej do wyboru Mini Mini, Jim Jam i Cartoon Network. Cieszę się, ze jest ABC.

Zastanawiałam się czy mała fanka "Roztańczonej Angeliny" i "Tree fu Toma" będzie miała ochotę na "oldschoolowe" kino. Nie ten rodzaj animacji, nie ta muzyka, inne historie. 
I wiecie co? Dziś prawie nie ogląda "starych" programów.

Ukochała "Smerfy" nad wszystkie inne. Oczywiście w każdej chwili dnia i nocy zamieniłaby się miejscami ze Smurfetką. Świetnie bawi się podczas " Przygód Bolka i Lolka" oraz Baltazara Gąbki. Śmieszy ją wesoła Pszczółka Maja, choć występuje ona we współczesnej wersji, a nie tej sprzed lat. Lubi Misia Uszatka, Kota Filemona i Reksia. 




W TVP ABC bardzo cenię sobie różnorodność. Można znaleźć tam najprawdziwsze skarby polskiej animacji dziecięcej. Choć mój przykład może świadczyć o tym, że filmy te trafiają równie mocno do dorosłego widza. 

Idealnym przykładem jest serial animowany pt. "Film pod strasznym tytułem" w reżyserii Leszka Gałysza. To odcinkowa opowieść o leśnej rodzinie - Mamuli, Tatuli i ich synka Sonka. Cała trójka, wraz z dziadkiem Lesawikiem i Gadającą Kurą jest równie wyjątkowa jak ich imiona. Nieopodal, na dnie rzeki mieszka rodzina Tonki. A pewnego dnia trąba powietrzna zrzuca z nieba trzy Plonki ... 





Z treści bajki nie zdradzę nic więcej. Dodam tylko, ze nie bez znaczenia dla mnie okazał się fakt, iż za magiczną wręcz ścieżką dźwiękową stoi Jan Pospieszalski i Voo Voo. Dla mnie, największej fanki twórczości pana Waglewskiego, nie może być lepszej gwarancji na wyjatkowość powstałego dzieła. Serdecznie polecamy Wam ten serial.

Lubicie TVP ABC? Jeśli tak, to chętnie przeczytam jakie ulubione tytuły mają wasze Dziewczynki I Chłopaki. Piszcie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...