17 cze 2014

UMUZYKALNIANIE, CZYLI MUZYKA DLA MAŁYCH USZU

umuzykalniać - «wyrobić w kimś zamiłowanie do muzyki lub umiejętność gry albo śpiewu» (PWN słownik języka polskiego )
czyli mniej więcej to , co próbuję czynić każdego dnia z moją Dziewczynką :)

Ja kocham muzykę. Więcej nawet. Kiedy byłam początkującą nastolatką twierdziłam, iż chciałabym być muzyką filmową. Połączenie obrazu z muzyką jest tym co lubię najbardziej.
Muzyka towarzyszy mi odkąd pamiętam. W miarę możliwości w każdej minucie mojego życia. Nie wyobrażam sobie nawet, ze mogło by być inaczej...





Do dziś pamiętam piosenki śpiewane w przedszkolach. Hymn szkoły podstawowej wyryty został w mej pamięci na zawsze ( " o człowieku, który się kulom nie kłaniał" ... ). Listy przebojów programu trzeciego nagrywane na kasety i odtwarzane bez końca podczas nauki do matury. Koncerty, festiwale, imprezy do białego rana ... Do każdego wydarzenia w moim życiu przypisana jest w mej pamięci melodia ... Narodziny Dziewczynki?  Kings of Leon - "Sex on fire" ... ( wiem, że to dziwne, ale w tym momencie to mi w duszy grało. Była moc ... )

Długo bym tak mogła, ale nie o mnie tu przecież chodzi. Umuzykalnienie Dziewczynki chyba tak naprawdę nie jest konieczne. Podejrzewam, iż melodię ma w genach. Muzykalność ma po rodzicach, dziadkach, pradziadkach oraz cioci i wujku z Warszawy.
Dziewczynka ma już swój gust. Jedna piosenka wpadnie jej w ucho od razu. Inna nie zainteresuje wcale. Dzieciaki lubią rytm, powtarzalność jaką daje refren i czy da się przy danej piosence trochę poskakać.

Pomyślałam, że pokażę Wam naszą playlistę. Oto ona:

1. " NIE WIEM KTO?" - od lat, z niesłabnącą ekscytacją, muszę zakupić nowy egzemplarz płyty, bo się zużyła :)


www.merlin.pl


2. " A JA NIE CHCĘ SPAĆ" Ania Broda - ulubiona "Lalka Baletnica"



3. "KOŁYSANKI UTULANKI" Magda Umer i Grzegorz Turnau - płyta towarzyszy nam prawie od pierwszych dni życia Dziewczynki

www.emipk.pl


4. "DEBIUT" Czesław Śpiewa - "Maszynka do świerkania" oczywiście :)


www.czeslawspiewa.pl


5. "MOLIKI KSIĄŻKOWE" - płyta prezent, która pojawiła się zanim w telewizorze zagościły moliki, połączenie miłości  do muzyki z miłością do książek, ideał :)


www.polskienagrania.pl


6. "TANIE DRANIE" Kabaret Starszych Panów - pojedynczy hit ostatnich dni :)


Podzielcie się i nakarmcie naszą fonotekę. Czego słuchają wasze dzieciaki?













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...