19 maj 2014

BYŁA SOBIE DZIEWCZYNKA

Według wielu napotykanych na codziennej ścieżce osób, moja Dziewczynka jest "typowa" ...

A cóż to do jasnej Anielki znaczy? Domyślam się, ze chodzi im o to, że jest śliczna - apetyczna. Ma niebieskie oczęta, długie włoski często ze spineczkami, nosi sukienki, spódniczki tutu, baletki, w rączce lalkę, a wszystko to niczym mgłą otoczone jest kolorem różowym. Tak, pod tym względem jest "typową" dziewczynką ku radości wszystkich starszych cioć, babć i prababć.




Ale, ale. Nie dajcie się wprowadzić w błąd. Dziewczynka po za miłością do ulubionego koloru lalki Barbie uwielbia swojego zwyczajnie szarego kotka. W jej szafie można odnaleźć kilka par spodni, czapkę z daszkiem i kurtkę baseballówkę ( ramoneskę przekazała młodszej siostrze :). Na półkach z zabawkami mieszkają równie chętnie a może i wyżej w małej hierarchii od lalek, ukochane klocki lego, zestaw kolejki z Tomkiem na czele. W biblioteczce na dobranoc odwiedza nas głównie Bolek i Lolek oraz książka o budowaniu statków w stoczni gdańskiej ...

Na podwórku niezmiennie odkąd rok temu nauczyła się jeździć na dwóch kółkach rządzi rower, a za kilka dni dołączą do niego rolki. Aha, zapomniałabym o trzepaku. Mamy swój ( żałuję, ze nie taki blokowy, bo jest na nim zazwyczaj sama ) i Dziewczynka może się na niego wspinać i bujać kiedy chce.

Od ponad roku na łamach prasy i internetu rozgorzała walka z groźnym "genderem". Ja się go tam nie boję. Chyba po prostu zerknęłam do słownika, przeczytałam kilka artykułów, wysłuchałam wielu dyskusji na ten temat i mam fajna siostrę po Gender Studies :)
Nie boję się. Pleć kulturowa mi nie zagraża, ani mojemu dziecku. Mam wrażenie,z e może nawet wzbogacić jej rozwój i już dziś czasem rozmawiamy na ten temat. Oczywiście na jej poziomie. Ona wie, ze to fajne bawić się ze starszym bratem lalkami i że to on prowadzi wózek. Cieszę się, że wie że ona może przebrać się za kota a nie zawsze za księżniczkę, a jej kolega moze włożyć sukienkę i to również jest ok. Jestem dumna kiedy opowiada mi, ze w przedszkolu koleżanki śmiały się że bawi się z Dawidem samochodami, a Ona odpowiedziała, ze lubi i już. Lubię czytać jej książki, które mieszają w tematyce płci i przypisanym im w naszym społeczeństwie rolom. Polecam Wam książki wydawnictwa Zakamarki. Wasze dzieciaki na pewno polubią Igora, Zlatankę, Nusię i Sonie.

Boicie się smoka "gendera"?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...