11 mar 2012

biblioteka na temat małego człowieka :)

jakiś czas temu, a było to w okolicy narodzin mojej córki, 
zaświtała w mojej dużej głowie mała myśl, 
o tym, że chciałabym poświęcić swój czas innym Mamom i innym Dzieciakom ...

wtedy jeszcze nie wiedziałam do końca co to znaczy, 
jak ma wyglądać i  czy w ogóle nic się nie zmieni w tej dużej głowie :)

mijał czas,  Dziecię rosło, a myśl pozostała, a nawet przybrała konkretniejsze kształty, 
a mianowicie: 
postanowiłam skończyć kurs Instruktora Szkoły Rodzenia przy Fundacji Rodzić po Ludzku, 
a za miesiąc znów pojadę do Warszawy na warsztaty dla Douli ... :)

pierwszymi krokami na nowej ścieżce życia okazały się książki, 
które krótko mówiąc jeszcze bardziej utwierdzają mnie w przekonaniu,
że dobrze robię, że to dobra i właściwa droga,
"być kobietą i być przy niej" - okazało się hasłem dla mnie 
i właśnie książki w takim klimacie zajmują najwięcej miejsca w mojej biblioteczce,
pomyślałam sobie właśnie ( a właściwie podpowiedział mi to moja Super Siostra ) 
że mogłabym wydobyć na światło dzienne ich tytuły :)

ułożę je chronologicznie, pierwsza pozycja to ta, 
którą kupiłam jako pierwszą swoją książkę dotyczącą macierzyństwa, dzieci itp. ...
ciekawa jestem, czy zauważycie jak przez trzy już lata zmieniły się wraz z tytułami książek moje poglądy na rodzicielstwo :)





1. " W oczekiwaniu na dziecko" - H. Murkoff, A. Eisenberg, S. Hathaway
    " Pierwszy rok z życia dziecka " - tychże ...
    " Drugi i trzeci rok z życia dziecka" - również tychże ...


2. " Co nieco o rozwoju dziecka " - P. Zawitkowski
3. " Mama, tata to my" - rodzina Państwa Kurzajewskich
4. " Język dwulatka" - T. Hogg ...
5. " Moje dziecko" - D. Zawadzka, I. Stanisławska
6. " Jak mówić, żeby dzieci  Nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do Nas mówiły" 
- A. Faber, E. Mazlish
7. " Twoje kompetentne dziecko" - J. Juul
8. " Twoja kompetentna rodzina" - J. Juul
9. " Zła matka. Kronika matczynych wykroczeń, drobnych katastrof i rzadkich momentów chwały" - A. Waldman ( przede mną )
10. " Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci" - A. Faber, E. Mazlish ( przede mną )
11. " Poród aktywny" - J. Balaskas
12. " Rodzić w domu" - S. Kitzinger
13. " Karmienie piersią" - S. Kitzinger ( przede mną )
14. " Poród po 35 rż." - S. Kitzinger
15. " Macierzyństwo bez lukru" - antologia matek blogerek
16. " Poradnik dla zielonych rodziców" - R. Jusis, M. Targosz
17. " Ciało kobiety, mądrość kobiety" - dr. C. Northrup ( w trakcie ... :)
18. " Poród naturalny" - Ina May gaskin ( przede mną )


i lista życzeń:


"Kryzys narodzin" - S. Kitzinger
"Duchowe położnictwo" - Ina May Gaskin
"Rodzicielstwo przez zabawę"  - Lawrenece J. Cohen
"W głębi kontinuu," - J. Liedloff 


i  generalnie prawie wszystkie pozycje wydawnictwa Mamania :)

jeśli chcielibyście przeczytać kilka słów więcej na temat któregokolwiek z tytułów, piszcie :)





6 komentarzy:

  1. I będziesz pomagać dzieciaczkom przyjść na świat???:D

    OdpowiedzUsuń
  2. poprzez towarzyszenie mamie przed, w trakcie i po porodzie, a także jeśli spełni się moje marzenie w Szkole Rodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam "sztuka karmienia piersią" H. Lothrop i "Drogę mleczną" :)
    Podobne mamy marzenia... podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. no i pieknie. rodzicielstwo bliskości rządzi ;)
    kontinuum koniecznie przeczytaj. powinna to być obowiązkowa lektura każdej douli ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. @HAJFIJA dziękuje i już wpisuję na listę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...