24 mar 2011

nowa seria dziecięcych książeczek: "bezpieczne dziecko"

"Nie lubię łaskotek" to najnowszy tytuł w księgozbiorze mojej córeczki.
Najnowszy nabytek i bardzo zapadający w moją duszę za każdym razem kiedy go czytam 
( a czytam kilka razy dziennie, bo moja Mała jest fanatykiem książek :)



Treść książeczki mówi o dość niewinnym wydawałoby się , szczególnie dla Nas dorosłych, sposobie kontaktu z dzieckiem. Niestety tytułowe łaskotki powodują u małego bohatera, że "się rozpada". Niechciany dotyk boli i narusza granice intymności dziecka, o czym często zapominamy.
Autor przypomina Nam o tym i pomaga dzieciom uświadomić sobie, że Ich ciałko należy do nich i to właśnie od Ich zależy kto i jak będzie Ich dotykał. A to moim zdaniem jedna z najważniejszych kwestii w życiu dziecka, budująca dobrą przyszłość...

Żałuję, ze nie było takich tematów w mojej rodzinie kiedy ja byłam mała. Może wtedy łatwiej by było powiedzieć mojemu kuzynowi, że nie lubię jak mnie dotyka.

Gdańskie wydawnictwo psychologiczne proponuje również inne tytuły dla dzieci m.in. : 


"Chyba jestem nieśmiały"




 "Dobre i złe sekrety"

oraz książka której ilustracje już dawno temu mnie zaczarowały pt. "Bee, mee i kukryku" autorstwa Agaty Półtorak


książki polecam i zachęcam do kupienia 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...